Flash-salg eller evangelist? Viktigheten av langsiktig Influencer Marketing

Telemarketing Leads gives you best benifit for you business. Now telemarketing is the best way to promote your business.
Post Reply
shuklarani022

Post by shuklarani022 »

Fera merkevareikon
Publisert av: Jameela Ghann

Hva er den sanne kraften i langsiktig Influencer Marketing?
Langsiktig Influencer Marketing Plan

Effektive påvirkere påvirker forbrukeratferd og deres beslutningstaking når det kommer til produktkjøp og å lede trafikk til butikken din.

Når du bygger et langsiktig influencer-markedsføringsforhold, kan du oppdage at kunder fortsetter å komme tilbake og butikktrafikken er konsistent.

Det er imidlertid ikke lett å finne ut hvilken influencer som er riktig for merkevaren din og publikum som bryr seg.

Still deg selv disse spørsmålene når du finner den e-postlista för företag och konsumenter rette influenceren å jobbe med...
Er målet ditt å øke kjøp av enkeltprodukter under et flash-salg eller en tidsbegrenset kampanje?
Eller ser du etter mer samarbeid og innhold som kan skape et mer lojalt engasjement med merkevaren din?

Image

Influencer-markedsføring er ikke nytt
TV til Influencers 768x512

Selv om influencer-markedsføring langt fra er et nytt konsept, tenker jeg umiddelbart på TV-reklamer, tilbake i dag, med favorittkjendisene mine som støtter et produkt (vanligvis et hår- eller sminkeprodukt).

Der er hun, med sin duggfriske hud og skinnende, skinnende bølger, og hun selger konseptet om at hvis jeg vil ha det hun har (og åh, hvordan jeg gjorde det!) var alt jeg måtte gjøre å kjøpe dette produktet. Og voila!

Ville jeg kjøpt?

Ja.

Ville jeg kjøpt igjen?

Ikke vanligvis.

Hvorfor?

Vel, fordi på slutten av dagen så jeg fortsatt ut som meg. Jeg kjøpte ikke produktet i seg selv. Jeg kjøpte den beste versjonen av meg som jeg på det tidspunktet ønsket å se ut akkurat som henne.

Influencer-markedsføring har utviklet seg
Langsiktig Influencer Marketing har utviklet seg

Siden den gang har influencer-markedsføring utviklet seg. Det pleide å være et tillegg til en markedsføringskampanje - en ettertanke, en bare i tilfelle eller til og med en bønn med revehull når alt annet feiler.

Nå er influencer marketing en integrert del av de fleste helhetlige strategiske markedsføringskampanjer. Denne typen relasjonsmarkedsføring er rett der oppe sammen med digital, betalt og PR.

Hvert merke gjør det. Det er kanskje ikke kjendisanbefalinger eller Instagram, som fortsetter å være den beste plattformen for influencer-markedsføring, men kanskje det kommer i en form for medarbeidersamtaler (ta en titt på hvordan Macy's Style Crew brukte ansatte som merkevareambassadører for å markedsføre sin linje) eller bruker LinkedIn for å etablere eksperter på området, men det er nå en del av markedsføringslandskapet.

Men kjendiser er fortsatt "in"
Anbefaling av kjendiser fungerer fortsatt. Glitter og glamour av det uoppnåelige vil ofte trekke forbrukere inn og er en god vei å gå hvis

du har råd til det
den er kampanjefokusert snarere enn langsiktig og
du er mer opptatt av umiddelbar salg enn merkelojalitet og engasjement.
Hvis vi vil at vårt influencer-markedsføringsprogram skal strekke seg utover det første salget og skape gjentatte forretninger, hva kan vi gjøre?
Finne den rette influenceren
Finne den rette influenceren

Dette kan være vanskelig. Det virker som om "kjente" YouTubere og Instagrammere dukker opp overalt ... ofte er disse selvsalvede influencere som i utgangspunktet blir til inventar selv ... som leier seg ut for å lage netthistorier som går viralt i bytte mot penger og produkter.

Jeg sier ikke at dette er lett å selge, det er det ikke.

Vokt dere for uautentiske påvirkere
Disse influencerne bruker publikum til å selge produktet ditt.

Jeg har prøvd å selge som "konsulent" for en hudpleielinje før, og tro meg, mine vanlige innlegg, når jeg bare er ekte, hadde mye mer trekkraft enn de jeg postet for å prøve å markedsføre det jeg solgte.

Så mange mennesker gjør det nå, at det er vanskelig å skjære gjennom rotet.

Disse influencerne har sin innflytelse og kan være en god blanding til utvalget av influencere.

Bare pass på å ta en god titt på hva du selger og teste markedet før du legger alle eggene dine i én kurv.
Post Reply